11 Ocak 2017 Çarşamba

Adana 10. kitap fuarı ve çocuk kitabı önerilerim 2017


Adana 10. kitap fuarı 2017 harika. Dolu dolu ve harika yayınlar var.Kitap kurdu bir anne olarak 3-8 yaş dönemine ait hangi kitaplar alınmalı. Ana kriter nedir ? Yayın evi mi , yazar mı? Kitabın belli kuruluşlurdan aldığı ödüller mi? Kitap fuarı önerileri  neler ?  Aslında hangi kitabı alacağımı şaşırdım. Aslında içeriği çocuk için zararlı olmayan ve çocuğun kendi sevdiği kitap en iyi kitap.Ben bu sefer kıstas olarak " ödüllü kitap " kriterini belirledim. Yaş grubu 3-8 yaş arası olan kitaplar. O kadar güzel kitaplar var ki ödül almamış (yada henüz almamış) ama harika içeriğe ve çizimlere sahip anlatamam. Ama söylediğim gibi ben bu yılın kendimce top 10 unu belirledim.

 İlk önereceğim kitap " yazılama yayınlarından...  " Mor inek" .... Zulema Clares yazmış, Enrique Martines illüzatör. Hikaye "kendine inanmak" ile ilgili. " Günlerden bir gün  Teressa teyzenin ineği, çileklerin üzerine bir de üzüm yiyince başlamış morarmaya... "Hikaye 3 yas ve üzeri. Fiyatı ise fuar özel fiyatı 5 tl. Çizimler ise "isyankar cadı" nın çizerinden.

  

Diğer bir kitabımız "Yasemin ve ay çekirdeği " yine ödüllü bir kitap. Bir anne ile kızın duygu dolu ve sıcacık hikayesi. Nar yayıncılıktan. Lübnan  edebıyatından bir kitap. İllüstrasyon Tayyibe Abdullah. Yasemin erkenden uyandı. Anneciğim güneş doğdu mu diye sordu. Annesi....diye devam ediyor öykü. Yas grubu 4 yaş ve üzeri 


 Benim için fuarın en büyük sürpriz kitabı "Bir fikirle ne yaparsın " kitabi oldu Bu kitap çok güzel bir kitap.  " .Çin  çocuk edebiyatıni daha çok  tanıyayım diye aldigim, ve 5 uzerinden 7 verdiğim bir kitap. "NAR yayınevi"nden çıkmış bu kitabin satım yeri fuarda sol tarafta ilk başlarda idi. Hikaye çılgın, çizimler harika. Kitaptan bir bölüm:
" Bir gün aklıma bir fikir geldi. Önce onunla ilgili pek bir şey düşünmedim. Biraz hassas ve tuhaf geldi. Onunla ne yapacağımı bilemedim. Bu yüzden ondan uzaklaştım. Sanki bana ait değilmiş gibi davrandım.... "  diye başlayan  harika bir hikaye. Bence bu kitap yılın bombası. " Bağımsız yayıncılar kitap ödülü " nü almış. 

Aldıklarımın listesi çok uzayacak bunlar aralarında bu gun aldıklarımdan en sevdiklerim. Bir ara diğerlerini de paylaşırım. 

Aldıklarımdan sonra tekrar en kısa sürede gidip almayı planladıklarıma gelince;

1-Yayınevi: İşbankası....Tostoromanın yavrusu " Yayazulanın çocuğu " olarak tekrar çıkmış. Doğum günü hediyesi olarak  alıncak. Tostoramanın yavrusu adı ile piyasada kalmamıştı. İş bankası neden adını yayazula nın yavrusu olarak değiştirdi acaba. Animasyonu Oscar ödüllü bir kitap.



2-Yayınevi : Kırçiçieği ...Yayıncılık : Eve dönelim küçük ayı " Andersen ödüllü Martin Waldell in. Fonetik ve ritmik bir dili var. İllustrarors  Barbara Firth de bu yapıtlarıyla Kate Greenaway Madalyası dahil birçok ödül aldı. Bizde " Aferin küçük ayı var. Yaş grubu 3 yaş üstü. Kütüpanede mutlaka olmalı.


3-Yayınevi : YKY Yayıncılık ... : "Mantova 'nın cüceleri " için diyecek söz bulamıyorum. Gianni Rodari öyle bir yazar ki. Andersen ödülü ona verilince ödül onurlanmış diyebileceğim bir yazar. Doğum günü hediyesi olarak alıp dostlarımın çocuklarına gotüreceğim. Adana da her zaman bulamıyorum kitap evlerinde. Hikayedeki cüceler kahramanlıkları, yüzbaşı, devler sarayı. Hepsi çok güzel.




4-Yayınevi : Can Yayıncılık ... : "Artı iki " " Çizgi roman faresi " ve " Güzel Periler " aynı yazarın üç kitabı. Gianni Rodari nin yazdığı bu üç kitabı da mutlaka almalıyım. " Küçük Kerevit " i aldım. Takımı tamamlamam lazım. : ))





 5-Yayınevi : Beta Kids Yayıncılık ... : " Bir Daha " kitabının yazarı ve illustators  Kate Greenaway Medal ödülünü iki defa alan, bir yazar. İngiltere'nin en çok sevilen çocuk kitapları yazarlarından biri diyebiliriz. Emily Gravett ' in hem yazıp hem resimlediği  bu kitapta annesi kitabı okurken uyuyakalan  Cedric çok ama çok sinirlendi.O kadar sinirlendi ki  sinirden kızardı, kızardı ve en sonunda ağzındaki ateşini tutamadı, , kitabın ortasına kocamaaan bir delik açtı... hikaye yi daha önce okudum ama kızıma almak kısmet olmadı. Bu kez almalıyım..



Kendim içinde bir kitap istiyorum bulursam eğer. François Mauriac ın " Yılan Düğümü " isimli kitabı. Varlık yayınlarından. Yarım kalmıştı yıllar önce. Hep aklımda. Kaybettim. Bulursam bu kıtabı ve alabilirsem ,Aşağıda internetten bir resmi var. Adana 10. kitap fuarında " Yılan Düğümü " kitabı  benim kendime hediyem olsun. Mutlu kalın...









3 yorum:

  1. Ne güzel kitaplar. Benim bile okuyasım geldi :)

    YanıtlaSil
  2. saoool faydalı bilgiiii :)

    YanıtlaSil
  3. heey baksanaaa sana bişi dicem yaa. adanada bir blogçu arkadaşımız var, üniversite birinci sınıfta bir kız işte. bizim blogçulardan. blogda var instagramda da var. biraz yardıma desteğe ihtiyacı var. konuşabileceği kimse yok. ailesi sorunlu. okul ve eğitimle ilgili ona fikir lazım. destek lazım. sen belki konuşabilirsin yaa. belki okulda da bir rehber öğretmen bulursun. veya başka arkadaşların yoluyla bulabilirsin. veya dinlersin filan. ne dersin. ilgilenebilir misin. bak blogu da şu:

    http://yalnizamaozgur.blogspot.com.tr/

    sorunu da şöyle bak.
    Elektrik elektronik müh. %100 ingilizce 1. Öğretim. Birinci sınıf, dil anlatım ve inkılap dışında bütün derslerden büte kalmış. Dersleri anlamıyor çünkü liseden eksiği var. Acaba bir yıl dondursam mı diyor. Özgüven eksikliği var. Babası nedeniyle. Evde hır gür çok. Kız sürekli depresif. Bölüm değiştiremez, ailesi izin vermiyor, kendisi de seviyor bölümünü. Dondurup ara mı versin? Devam etse alttan eksiği var mat filan anlamıyor. Babası hiç para da vermiyor. Bursla yaşıyor. Derslerini nasıl toparlayacağını bilmiyor. Bölüm değiştirmek istemiyor. Evde huzur yok, babası nedeniyle. Geceleri duvarları yumrukluyor kız.
    Bir rehbere danışmana ihtiyacı var okul için.

    ne dersiin :)

    YanıtlaSil