21 Eylül 2014 Pazar

Montessori ısı şişeleri uygulamasi nasıl uygulanır ve uyarlaması


Montessori ısı şişeleri uygulamasi nasıl yapilir:

  • 27 27 37 47 derecelik dört adet şişe hazırlanır.  Orjinali metal şişedir.Çünkü metal şişeler işi Yalıtımın en iyi yansıtan şişelerdir.
  • Hazırlanan  bu siseler  ikişer adet hazırlanır.
  • 37 derecelik  olana işaret konulur.
  • Çocuk sol tarafa oturulup ve Materyaller den birer adet önünüze alınır.  Çocuğun eline ilk olarak 37 derece olan verilir.   Ona daha sonra 47 derece olan  verilir ve daha sıcak denir.

  • Sonra 27 derece olan verilir daha soğuk denir.
  • 17 derece olan verilir ve en soğuk denilir. Sırası ile bu işlem çocukla bir kaç kez tekrarlanır.
  • Sonra bu set çocuğun önünün konulur.  Sol tarafina da diğer set konulur.
  • İlk olarak 37 derece olan verilir. Aynısını bulması istenir. Çocuk sırası e diğer sette siseleri eline alır.  Aynı ürünü bulana kadar sırası ile dokunur.

  • 37 derece olanı bulana kadar çocuk sırası ile siseleri alır.  Olmayanı sol tarafina koyması beklenir.
  • Bulduğunda eslestirip kenara konulur.
  • Diğerleri de sırası ile eslestirilir.
  • Etkinlik tüm şişeler eşleşene kadar devam edilir

Bu etkinlikle duyu gelişimi,
Karşılaştırma
görecelilik
bilimsel çalışma yöntemi öğrenimi
Montessi ısı şişeleri nin  Kazanımları.
Ben nasıl yaptım.  Oğlumun mama kavanoz lari ve Termometre yardımı ile yaptım.  Evde Termometre yoksa yoğurt çalar gibi, ondan belirgin daha soğuk soğuk ve daha sıcak şeklinde de deneyebilirsiniz ama en sağlıklı olanı ölçmek.
Sonra kuzuya 37 derece olanı verdim. Aynısını bulmasını istedim ve grupları.   Sonra daha sıcak daha soğuk ve en soğuk olanı bulmasını istedim.  Sonra önüne karışık koydum ve grublama yapmasını istedim. Çok kolay oldu. Montessori ısı şişeleri uygulamasi yapmış oldukları.  Mutlu kalın. ..



18 yorum:

  1. süper bir etkinlik olmuş canım listeme aldım

    YanıtlaSil
  2. Bilinçli anne hayranım sana:))

    YanıtlaSil
  3. ben bu tarz eyler hiç yapamıyorum vaktim yok:(

    YanıtlaSil
  4. Zormuş ya ben bu yaşımda yapabilir miyim emin olamadım. :)

    YanıtlaSil
  5. Çooook faydalı. Zaten sen bu işi çözmüşün artık Nihal abla :)

    YanıtlaSil
  6. Çocuğunuzla o kadar çok etkinliğe imza ettınız ki şu ana kadar, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. cocuklarla bu tur etkınlıklerı bende cok faydalı buluyorum bende zamanında yapmıstım

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir etkinlik, emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten zor görünüyor bulması maşallah kuzuya:) Ben de bu etkinliği not alayım ama hazırlaması biraz zor görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok kolay ve eğlenceli . senin gibi bir hamarat mutlaka yapar

      Sil