3 Şubat 2014 Pazartesi

Tütü yada Petitütü Yaparken Kullanılacak Tül Çeşitleri / Tüllerin Farkları

                          

Kızıma tütü yaptım. Ama tütü yapmanın bu kadar ayrıntılı bir iş olduğunu bilmiyordum. Neler varmış öyle. Öncelikle kristal tül mü tercih edilecek düz tül mü. Farkları neler onları araştırdım, sonra bu tüllerin çeşitleri. Tabi benimkiler tekstilcilerden  öğrendiklerim.


                           

Daha teknik ayrımlar vardır. Kristal tül ile normal tül arasında ama pratikte tütü yaparken hangisini tercih etmek gerekir ona baktım. Öncelikle kristal tül daha parlak ve daha sıkı dokunmuş. Dokusu daha yumuşak ve tütü yapımına daha uygun. Eni daha büyük,3 metre.  Çiçekçi tülü yada iran tülü dedikleri tülün eni 2 metre. Tütü yapımı  için buraya tıklarsanız bolca bilgi bulabilirsiniz


Parlaklı ve dokuma sıklığı farkı farklı.Çiçekçi tülü ilk bakışta ucuza geliyor gibi görünse de, aslında pek de ucuza gelmiyor. Kabarmıyor çiçekçi tülü. Metre olarak daha çok metre kullanmanız gerekiyor. Yani anlayacağınız bence en iyisi kristal tül. Kabarık duruyor ve ışıkta parlıyor. Kristal tül de iki çeşitmiş. Parlak kristal ve mat kristal.  Bez parlak kristal tercih ettim.


Yalnız kristalde çiçekçi yada kapı tülü kadar renk yok. Mesela kızımı kuğu prenses yapmak istiyordum. Siyah tül bulamadım. Kapı tülü yada süsleme tülü denilen tülden aldım. Onunla yaptım. Diğeri kadar gösterişli olmadı.


Yukarıdaki tüller kristal tül, aşağıdaki tüller süsleme tülü. Dokuma sıklığı farkını gördünüz mü? Aşağıdaki resimdekilerden  az az alıp Tinkerbell tütüsü yaptım kızım için.



                
Yukarıda basit bir anlatım var. Bağlama şekillerini gösteren işinize yarayacaktır diye umuyorum. Tütü nasıl yapılır ? Bağlama şekli nasıldır ? Ne kadara mal olur? Kaç metre tütü tülüne ihtiyaç var? En uygun tütü tülü nedir? sorularının cevabını böylece almış oldum galiba.


Metrekare olarak yaklaşık aynı metrelerde kullanılan ve yapılan iki tütü. Üstteki süsleme tülü, alttaki kristal tül. Üstteki de güzel oldu ama alttaki kabarık oldu.. Mutlu kalın..


41 yorum:

  1. İkisi de çok güzel olmuş ama yeşil daha çok hoşuma gitti benim. Pembeyi çok gördüğümüzden sanırım :) Body süsledin mi peki? Keçelerle kurdelalarla çok güzel şeyler yapılıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım planladım ama doğum gününe yetiştiremedim. Oğlişin doğum gününe kızıma yapacağım inşallah

      Sil
    2. :) Maşallah sana...

      Sil
  2. Ooooo çok güzel ve şık olmuş... Eline sağlık böyle meziyetlerin de mi vardı? Tebrikler..

    YanıtlaSil
  3. Ben de tütü yapıp çocuklara hediye ediyorum. Küçük kızlar bayılıyor tütüye.:) Tecrübelerime dayanarak birkaç şey ekleyeyim ben de. Tülü boyuna kesip şeritler çıkarınca, tütü daha kabarık ve uçları dik dik oluyor. Enine katlayıp şerit kesince de, tütü daha dağınık bir görünümde oluyor. Bir de şerit boyunu ne kadar kısa tutarsan o kadar kabarık oluyor. Kristal tül çok güzel ama ben normal tül kullanmayı daha çok seviyorum. Daha sert ve kabarık oluyor gibi geliyor bana. Kolalı gibi oluyor sanki. favorim çilek tütü. kırmızı tül, birazcık yeşil tül ve siyah keçeyle çok şirin bir tütü oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları paylaşsan keşke yaptığın tütüleri biz de kopye çeksek. Enine boyun a kısmına dikkat edeceğim bende.Galiaba ben parıltı seviyorum.Kristal tül çok ışıltılı ya. Birde uzun süreli giyimde kristal tül çok şeklini bozmadı ama düz tül toplanıp şeklini bozdu belki benim düz tülün türünden de olabilir.Senin hazırladıklarında bu sorun okuyor mu

      Sil
  4. çok güzel olmuş ama anladığım kadarıyla çok kolay bir iş değil.kızıma doğumgününde yapmayı düşünüyorum bende ama tül seçiminde dikkat edicem sayende

    YanıtlaSil
  5. kızım olsun ilk iş tütü yapacağım ben de , ahdim var :)) çok yakışıyor kızlara ,çok güzel olmuş Canım,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Hacerciğim bir kızın olur hayırlısıyla. Çok teşekkürler

      Sil
  6. Çok güzel olmuşlar, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuşlar canım ellerine sağlık.Özellikle yeşili çok sevdim.Ben de yapmıştım bir kez ama hiç dikkat etmemiştim tül türüne ne bulduysam onu almıştım :)

    YanıtlaSil
  8. Tülü hafifçe iki taraftan çektiğinde uzadığı taraf eni oluyor. Uzamıyorsa boyu. Boyundan şeritler kesersen tütünün daha diri ve etek uçlarının dik dik olduğunu göreceksin.
    İlk tütü yaparken şerit kesildiğini bilmiyordum. Tülü kumaş gibi bel lastiğine geçirip yapmıştım. Öyle de oldu ama yapması daha zor oldu. Sonra araştıra araştıra pratik yolu öğrendim .
    Ben de kristal tülün dokusuna bayılıyorum. Ama bana fazla kabarık gibi gelmedi. Belki senin aldığın kalite olarak daha iyidir. Tütüye merak salmadan önce tül deyip geçerdim. Ama her birinin kalitesi ve dokuma sıklığı bile farklı farklı oluyor. Renkten bile tülün sertliği değişiyor biliyor musun? Mesela kırmızı ya da siyah tül daha sert oluyor. Sanırım boyaların içerdiği kimyasallardan oluyor bu fark. Ben geçenlerde tüllerimi Eminönü'nden aldım . Çok fazla çeşit var ve kristal tülün metresi 2tl, düz tülün metresi 1 tl. öyle şıkırtılı, ışıltılı ve pullu tüller vardı ki. insan kesmeye kıyamaz. Tabii o tüller birazcık daha pahalı. hangi şehirde oturuyorsun ve nereden alıyorsun bilmiyorum ama Eminönü'ne gitmeni tavsiye ederim ;)
    Bir de ben düz tülden yaptığım tütülerin üzerine silikon tabancasıyla minik minik objeler yapıştırıyorum. Mesela uğur böcekleri, boncuklar,eteğin rengiyle uyumlu minik minik ışıltılı taşlar, çilek yapacaksam siyah keçeden kestiğim damla şekilli çilek çekirdekleri gibi. O süslü taşları Eminönü'nden minik torbalarda satın aldım. fiyatları 2-3 tl filan. ama içlerinde çok sayıda pul boncuk oluyor.Kuzenimin 2 minik kızına tütü yapıcam yakında. Onların fotosunu çeker paylaşırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dasy verdiğin bilgiler için çooook teşekkürler. Enini boyunu nasıl anlicam diyodordum iyi oldu. Burada metresi 4.5 tl kristal tülün. Kristal tülün birde hayal tül denilen türü varmış. Onlar kabarmıyormuş onu vermedi satici kabarmaz diye. Eminönünde alışveriş yapmak lazım biz Adanadayız. Ama İstanbul a gidince eminönüne gideceğim. Eminönünde tülcü nerede olur deyince gösterirler mi? Paylaşımlarını bekliyorum. : ))

      Sil
    2. Sen istanbul'a gelince ben sana Eminönü'nde gidecegin yerleri tarif ederim. ;)

      Sil
    3. Geleceğim zaman bittin sen bir sürü yer soracağım sana boncukcu , tülcü, daha nereler : ))

      Sil
  9. merhaba arkadaşlar ve daisy,
    ben de tülleri 3,5 ya da 5 tl den alıyorum eminönüne gittim ama bulamadım :) 18 aylık bir oğlum var vakit kısıtlı çok dolaşamadım bana da söylersen nereden aldığını çooook sevinirim :)

    YanıtlaSil
  10. Eminonunde nereden aldiniz acaba tulleri?

    YanıtlaSil
  11. merhabalar Daisiy aşağıdaki linkte cevapladı
    http://cocugumlaeglenirken.blogspot.nl/2014/03/dugme-e-ve-t-calsmas.html
    emin önündeki adresi burada cevapladı selamlar

    YanıtlaSil
  12. Çok beceriklisin:)Böyle şeylere çok merakım olsada bir türlü fırsat olmadı:)Ablam çoçuguna yaptırmıştı çok begenmiştim seninkilerde çok güzel olmuş.Emeğine saglık canım:)

    YanıtlaSil
  13. ay cocukluguma gittim bi an benimde bundan vardi balerin olmustum 23 nisanda cok tatli olmus yaa masallah :)
    Ellerinize saglik valla:)

    YanıtlaSil
  14. üç yaş için kaç metre gider acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kristal tül için 2 metre normal tül için 3 metre

      Sil
  15. Ben de kızımla birlikte tütü etekler hazırlıyor ve bunları tütü blogumda sergiliyorum. Hem elbecerisi gelişiyor hem de kendine güveni artıyor. Pek çok video var tütü yapımı ile ilgili ancak en iyi anlatım sanırım sizin bloğunuzda. Teşekkürler bizim için de yararlı oldu. Petek tül ile tütü yapmayı hiç denemedim. Ancak mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben ankarada yasiyorum kristal tul nereden alinir bilginiz varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ben de tutu yapacağım bugün bir mağazada karşılaştığım bayan batıkent te bursa kumaş pazarında çeşit çeşit var dedi. Eryaman da oturdugumuz için batıkent dedi yoksa ulusta kesin vardır. Bildiğim kadarıyla Sincan da da bursa kumaş pazarı var.

      Sil
  17. Kızım 5 yaşında ama 7yas falan alıyorum kıyafetlerini tütü için kaç metre tül gider

    YanıtlaSil
  18. Kızım 5 yaşında ama 7yas falan alıyorum kıyafetlerini tütü için kaç metre tül gider

    YanıtlaSil
  19. Kızım 5 yaşında ama 7yas falan alıyorum kıyafetlerini tütü için kaç metre tül almalıyım

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar ben anaokulu öğretmeniyim boyum 1 60 23 nisanda çocuklarla aynı olmak için yere kadar tütü etek yapmak istiyorum kaç metre tül gider iç göstermemesi için napmalıyım eminönünde nerde bulabilirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Meraba hayal tul hakkindada bilginiz varmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yukarıda verilen çok değerli bilgiler için blog yazarına teşekkür ederim. Hayal tül çok daha soft ve kristal tüle oranla daha mat bir yapıya sahip. Esnekliği ve soft yapısı ile pek çok giyim ürününde kullanılıyor. Piyasada farklı fiyatlar mevcut, ancak benim bulabildiğim en ucuz hayal tül satışı yapan yer burası Büyükler için tütü etek yapmayı düşünenler için hayal tül çok iyi bir tercih olabilir.

      Sil