21 Şubat 2014 Cuma

Kil Hamuru Nasıl Hazırlanır ?


Kil Hamurları  okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılan yada kullanılması gereken maddelerin başında gelir.(Ama ne yazık ki pek çok kreş hazır oyun hamuru veriyor durmadan çocuklara). Evde de yoğurma materyali olarak tercih edilebilecek bir materyaldir.Toz veya hamur halinde alınabilen piyasadan alınan kil hamuru iyi koşullarda saklanırsa defalarca kullanılabilir Polimer yada doğal kil hamuru tercih edilebilir

Doğal Kil Hamurunun Hazırlanışı:
Toz halindeki kil, su ile karıştırılarak ele yapışmayacak kıvamda hamur yapılır. Ele yapışıyorsa sulu hazırlanmış demektir. Üç boyutlu çalışmalar için kil çok uygun bir malzeme. Çocuğun oynayabileceği çok zevkli bir malzeme. 2 yaş ve civarında çocuklarda kille oynarken yanından ayrılmayın. Yemeye kalkabilir, belli olmaz.


Diğer pek çok yoğurma maddelerine göre kil hamuru ile çalışma çok daha dayanıklıdır, kolay ve kalıcı şekil verilebilir. Fırınlayabilir, uzun süre saklayabilirsiniz. Aktarlardan kili bulabilirsiniz. Hazırladığınız kili uzun zaman saklamak için üzeri ıslak bezle örtmeyi unutmayın. Hazır kil hamurları daha kolay, al şekil ver, fırında talimatlara uygun kurut.Seramik hamuruna göre daha doğal ve daha kolay şekil verilebilen bir madde kil. Mutlu kalın...

14 yorum:

  1. Kili de araştırıcam bir de instagramda oyun çamuru buldum ,%100 doğal bir de onu denemeyi düşünüyorum ;)

    YanıtlaSil
  2. bende aldım kil hamuru.. ama henüz vermedim dilaya.. bir kaç yerde alerji yapabilir diye okudum.. sanırım bu biraz beni korkuttu.. ama denenmeli mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal kilin allerjenliği düşük, polimer kilinki yüksek Doğal kil ise bence rahat kullanabilirsin. Bu kil aynı zamanda biraz daha sıvı hazırlanıp yüze de maske olarak sürülebiliniyor.Yani alınıp birazı annenin yüzüne bişrazı çocuğun etkinliğine

      Sil
  3. Herşeyin hazırına kaçtığımız şu devirde çok güzel bir tarifmiş bu.2 yaş konusunda haklısın;çünkü oğlum da şakacıktan ahamuru ağzına atarmış gibi çok yapıyor,bazen yutuveriyor:)

    YanıtlaSil
  4. kil cilde de çok faydalı ve çocuklar için de güzel bir etkinlik olur.
    bilgi için teşekkürler:)
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cilde hayat veriyor. Dediğim gibi abiraz fazla yapıp birazını yüze birazını çocuklara verilebilir

      Sil
  5. Oddvim icin bana lazimdi tesekkurler yardimci oldugunuz icin. Fakat nasil yogruldugu lazimdi bana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekerciğim elimle plastik bir kapta yoğurdum. :))

      Sil
  6. beyaz killede luyomu

    YanıtlaSil
  7. kil hamurunu yaptıktan sonra fırında ne kadar kalmalı fırına dırek mı atılmalı

    YanıtlaSil
  8. Cilde faydalı ve vücuttaki elektriği alan bir çamur. Çocuğum yok ama seramik için kendim tercih ediyorum, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  9. Kurutma kısmı hakkında bilgi verebilşr misinix lütfen

    YanıtlaSil