9 Aralık 2013 Pazartesi

Bitkiler Nasıl Nefes Alır ve Nasıl Beslenirler


Bitkilerin nasıl nefes aldığını ve nasıl beslendiğini öğrenmek için  çok yıllık ömrü olan bir reyhanın dalından yararlandık. Kızımla birlikte bu dalı suya koyduk, gün gün büyümesini gözlemledik.Bitkinin nasıl yavaş yavaş kök çıkardığını gördük. Yaşamak için yaprakları ile nefes alıp, suda ki maddelerle beslendiğini anlattım.


Bitkinin kök gelişimini de gözlemledi ve  yavaş yavaş büyümesini. Babaya akşama şunu sordu, bitkiler nasıl kaka yapar baba ? : )


Çok şaşırıyor, Aaaaaa. diye tepki veriyor. Hele kokularının nasıl olduğunu, anlatınca iyice şaşırdı. Bitkimizi yakında saksıya dikeriz. Ama şimdilik biraz daha köklerinin uzamasını biraz daha  izleyeceğiz. Bizim için çok iyi bir fen deneyi oldu. Mutlu kalın...


6 yorum:

  1. harika.. hem kızınız hem oğlunuz sizin gibi bilgili bir anneye sahip oldukları için çok şanslılar...

    YanıtlaSil
  2. Nekadar güzel detaylar.. Vakit mi desem ne desem bilemedim:) bu incelikleri inceleyince hayıflandım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ben sizin bloğunuzdan o kadar çok şey öğrenip, öyle keyifle takip ediyorum ki...

      Sil
  3. Harikasınız, bunu hiç düşünmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Hepimiz birbirimizden çok şey öğreniyoruz

      Sil