13 Eylül 2013 Cuma

Dev Şalgam Kitabı



Alexei Tolstoy' a ait dev şalgam kitabımız favori kitaplarımızdan biri oldu. İş bankası yayınlarından çıkan bu kitabı kızım çok seviyor. Hikaye çiftçinin şalgam tarlasına gitmesi ile başlıyor.
Büyük bir şalgam seçiyor,
                                      

Sonra onun yardımına karısı gidiyor, onlar çıkaramayınca, oğlu yardıma gidiyor, onlarda şalgamı yerinden çıkaramayınca köpek derken çekme sırası gittikçe uzuyor.


Kitap çok eğlenceli ve çocukların seveceği tarzda yazmış. Bu kitaptan önce Tolstoy'un çocuk kitabı yazdığını bilmiyordum. Azap Yolu isimli romanı da yazan Tolstoy'un. Alexei bir kont ve Rusya'da yaşamış. Büyükler için uzun ve kalın kitaplar, çocuklar için hikayeler ve masallar yazmış.




Sonra kızım, hayvanlarla dev şalgamı canlandırdı. Oyuncaklar birbirine yardım ederek şalgamı çıkarmaya çalıştılar (kırmızı balon). Diğer kırmızı balonlar da şalgam ama oyuncaklar kırmızı şalgamlardan yalnız birini istiyor. Sonra, biz de kızımla birlikte şalgamı topraktan çekmelerine yardım ettik ve dev şalgam yerinden çıktı. Ben her hikayenin sonunda hikayeler ile ilgili soru sormaya bayılıyorum. hatta hikayenin aralarında da. Mesela bu kitapta sorduğum sorulardan biri 'Sen olsan bu şalgamı nasıl çıkarırdın ? ' 


Üzerine de doğal böğürtlenli ekmeklerimizi yedik.Bunları yemek bana hep çocukluğumda dalından topladığım  böğürtlenleri hatırlatıyor. Elimize yada bacaklarımıza böğürtlenlerin batmasını da.


İnşallah birgün kızımla birlikte de böğürtlen toplayıp yiyebiliriz. Mutlu kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder