27 Haziran 2013 Perşembe

Elma Baskısı

Elma Baskısı
Kızımla elma baskısı yaptık. İhtiyacımız olan malzemeler, elma, fırça kağıt ve boya. . Önce kızımın üstünün boya olmasını engellemek için boya önlüğünü giydirdim. 




Bir elmayı uzunlamasına ikiye kestim.  Mothercare'dan aldığım sıvı boyayı, kızımın elma boyarken kullanması için önceden hazırladım.


Elmayı özenle boyadı. Boyayı bol bol sürdü elmaya iyi çıkması için. Yoksa iyi elma baskısı çıkmıyor.Bunu deneme yanılma ile öğrendik. Kağıdı seçerken  ise en büyük resim defterinin sayfalarından kopardık, A3 den biraz daha büyük bir resim defteri idi. Bu etkinliğe büyük kağıt lazım.


Kızım bir tek kırmızı elma yapmak istemedi. Sarı elma boyasını da hazırladım önceden. Hangisini isterse onunla önce boyasın diye. Önce kırmızı elmaları yaptı sonra sarı elmaları yaptı.


Elmaları kağıda bastırırken çok eğlendi. Yalnız arada elma baskısının üzerinden fırça ile gitmek istedi.sanatçı o, istediği gibi resmine şekil verebilir, değil mi? Resmine bir iki rötüş ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa saygı duymak lazım.


Küçücük parmaklarımızla yaprak yaptık elmalara, canımızın istediği yere. En eğlenceli yeri burası bence. Resim bitip akşam babaya elmaları gösterirken gururla, 'bunu ben yaptım, bunlarda benim parmağım' diye gösterdi.


Elma resimlerimiz hazır.Bunlarda mutfak duvarımızda ki gurur alanına asılmaya gitti. Bu etkinliği çok sevdi 'bidaha bidaha' diye birkaç kez yapmak istedi, bizde tekrarladık günün devamında. O nedenle bu etkinlikten bir kaç defa daha farklı günlerde yapmayı düşünüyorum.
Mutlu kalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder