10 Mart 2013 Pazar

Dinozorlar Kitabı

Kızımın çok sevdiği Dinozorlar isimli kitabı sizinle paylaşmak istedim bu gün. Çakıl taşı yayıncılıktan çıkmış, üç boyutlu ve eğlenceli bir kitap. Archie ve fossilis dinozorları tanıtıyor.

Dinozor kitabının kapağı
Dinozor kitabının  ilk sayfada dinozor resminin ağız kısımlarını hareket ettirebiliyorsunuz.Bu sayede dinozor çocuğunuzla konuşuyor.  Daha sonra  dinozor kalıntılarını eski insanların bulması nedeni ile ejderha figürünü oluşturduklarından bahsediyor.
Dinozorları etçil ve otçul olarak ayırıyor.Ejderhaları günümüzdeki canlılarla karşılaştırdığı üç boyutlu bir yeri var orada çocukların zihninde ejderhaların büyüklükleri oturuyor. Ejderha teleskobu ve ejderha şakaları kitabı bölümü de oldukça eğlenceli.




Üç boyutlu T-Rex





Dokun hisset bölümünde ise ejderhanın derisi gibi bir yüzey, boynuzu gibi bir yüzey ve biraz yapışkan olan ağaç özsuyu bölümü var. Çocuklara ara ara sorduğu (yandaki sayfadaki küçük dinozor nerede, burada toplam kaç dinozor var yada hangisi dinozor yumurtası, hangi hayvan dinozor yumurtası kaçırıyor) gibi sorulara çocukta ilgiyi topluyor ve çocuğun bilişsel gelişimini destekliyor.



Daha sonra dinozorların sonu ile farklı hipotezleri güzel ve farklı resimlerle açıklamış.Çocuklara 'sen dinozorlara ne olduğunu düşünüyorsun?' sorusu ile düşünmeye ve hayal kurmaya itiyor.
Kağıt kalitesi çok iyi ve 13 aylık çocuğumu bile cezbedecek şekilde. Ben bu kitabı kitap fuarından indirimli almıştım. Şimdi etrafımdaki kitapçılarda serinin diğer kitaplarını bulamıyorum. Yine üç boyutlu olan ' prensesler dünyası' isimli kitabı bulabilirsem sizinle paylaşacağım
 Mutlu kalın




1 yorum:

  1. 3 boyutlu kitapları ben bile çok seviyorum hem eğlendirici hem öğretici oluyor :)

    YanıtlaSil