28 Aralık 2016 Çarşamba

Montessori Materyalleri Temel Ölçüleri ve Temel Renkleri Nelerdir?





Montessori materyalleri ile ilk tanışmamın hemen ardından bu materyalleri alma hayalım başladı. İlk olarak ölçüler ile başladım. İlk ölçüler mi. Yukarıdaki ölçüleri aldım ve yaptırma kararı aldım. Sonra uygun fiyata bulup satın aldım. Yalnız, bazı yabancı sitelerde annelerin bunları kartondan , tuz seramiğinden ya da köpükten yapmış olmasını şaşkınlık ve birazda hayranlıkla baktım. Maddi imkanı yok iken, o harika anneler nasıl da emek veriyor diye, içimden alkış tuttum.

Yukarıdaki  ölçüler montessori materyali ölçüleri. Kahverengi basamağın ve pembe kulenin orijinalı kayın ağacından ve boyasız. Ama sonra savaş sonrasında ellerinde yalnız bu renkler olduğu için ve çocuklar mutlu olsun diye renklendirilmiş. Ama yurt dışında pek çok montessori okulu hala renksiz tercih ediyor. 
Ben de kahverengi basamaği ve pembe kuleyi renksiz seviyorum aslında. Ama bendekiler de renkli. Kısmet olmadı renksizi. Mutlu kalın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder