30 Aralık 2013 Pazartesi

Her İlde Çocuk Kütüphaneleri Kampanyası




Ne yararlı bir imza kampanyası başlatmışlar.Ulaşabileceğim bir yerde bir çocuk kütüphanesi olsa, çocuklarıma kütüphane sevgisini aşılayabilsem ne güzel olur diye bir süredir düşünüyordum. Orada kukla saati, kitap okuma saati olsa, modern bir kütüphane özlemi taşıyordum. Bu kampanya o kadar hoşuma gitti ki sizinle de paylaşmak istedim.
Kütüphanelerin yerel belediyeler tarafından da önemsenmesi ve daha çok çocuk kütüphanesi açılması için bir imza kampanyası başlatmışlar. Her halde bir imza kampanyası başlatmak istesem bu kampanyayı başlatmak isterdim :) Gelelim kampanyanın detaylarına;

                                       

 Kitap Okuyan Çocuklar Projesi, Türkiye’ nin her yerinde, yerel belediyeler; Kültür ve Eğitim Bakanlıkları bünyesinde 0-6 ve 6-12 yaş gruplarına hitap edecek şekilde düzenlenmiş çocuk kütüphanelerinin oluşturulmasının peşinde. Gelişmiş ülkelerde kadınlar hamileliklerinin sonlarına doğru ‘aile merkezi’ ya da ‘oyun merkezi’ adları verilen; içlerinde kütüphane, oyun yeri, çocuklar için mini sahnesi olan mekanlara dahil olup; muhitlerindeki diğer aileler ve çocuklarla tanışıp; çocuğun hayatlarının merkezine girmesiyle meydana gelen değişimi yardımlaşma ve birbirine destek olmayla kolayca göğüslüyorlar. İşte böyle kütüphanelerin kurulması için imza kampanyası başlatmışlar.

6 yorum:

  1. bende katıldım keşke olsa süper olur;)

    YanıtlaSil
  2. Keske kütüphane kullanımı ozellıkle çocuklar ıcın olan kıtapların bulunduğu kütüphaneler çocuklar ıcın cok faydalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şükür kavuşturana. Sizi çok merak ettim nerdesiniz, çocuklar iyileştimi diye. Bencede çocuklara çok faydalı oluyor kütüphaneler

      Sil
  3. bizim il halk kütüphanesine gidip, araştıracağım, aradığım gibi şeyler bulacak mıyım bilemiyorum.

    YanıtlaSil