21 Ekim 2013 Pazartesi

19-21. Ay Kaba - Motor Gelişim Etkinlik Planımız


Gelişim Göstergesi: 
  • 19-21.1.Yardımla merdiven iner.
  • 19-21.2 Merdivenleri, bir ayağının yanına diğerini getirerek çıkar.
  • 19-21.3.Karşısındakine topu havadan atar.
  • 19-21.4.Geri geri yürür.
  • 19-21.5.Dengeli koşar.
  • 19-21.6.Yan yan yürür.
  • 19-21.7.Yardımla tek ayağının üzerinde durur.
Öğrenme Süreci
  • 19-21. 1 Yetişkin, merdiven inerken çocuğun elinden tutar ve basamaklardan inmesi için cesaretlendirir.
  • 19-21.3 Yetişkin, çocuğun ortalama 2-2,5 m. uzağında durur. Önce yetişkin topu atar, daha sonra çocuğun topu ona iki eliyle havadan atmasını ister.
  • 19-21. 6 Yetişkin, sırt sırta vermiş ikili sandalye dizisi oluşturur. Sandalyeler arasındaki mesafeyi, çocuğun yan dönerek geçebileceği şekilde ayarlar. Çocuğu yan yan yürümesi için teşvik eder.
  • 19-21. 7 Yetişkin, çocuğa “leylek oyunu” oynayacaklarını söyler. Bir ayağını kaldırır. Çocuğun da elinden tutarak aynı ya da farklı yöndeki ayağını kaldırmasını ister. Aynı uygulama diğer ayak için de tekrarlanır.
Açıklama
  • 19-21. 2 Yetişkin, gerekli güvenlik önlemlerini alarak çocuğun bağımsız olarak merdiven çıkmasını desteklemelidir. Yetişkin gerekli durumlarda, dört beş basamak yukarıya çocuğun sevdiği bir oyuncağını koyarak onu merdiven çıkması için cesaretlendirmelidir.
  • 19-21. 4 Yetişkin, çocuğa geri geri yürürken düşme, çarpma gibi kazalardan korumak için sırtından destek olmalıdır veya geri geri yürümesine yardımcı olmalıdır.
  • 19-21. 5 Yetişkin, çocuğa koşması için tehlikesiz ve uygun bir mekan sağlamalıdır. Çocuğu koşmaya teşvik edecek Yakalamaca oyunu gibi oyunlar oynamalıdır.
  • 19-21. 6 Yetişkin, çocukla birlikte değişik yönlere yürüme oyunları oynamalıdır.
  • 19-21. 7 Yirmi birinci ayın sonunda çocuğun yardımsız olarak tek ayak üzerinde kısa süreli durmasını sağlayacak etkinlikler yapılmalıdır.
Değerlendirme
  • Elinde nesne taşıması, yerdeki nesneyi alması, topa vurması, tırmanması, basamakları çıkıp-inmesi, parmak ucunda yükselmesi, oyuncakları itip-çekmesi, düz hat üzerinde yürümesi ve zıplaması izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.


Bu etkinlikler milli eğitim bakanlığı eğitim proğramından, biz bunları yapmaya çalışacağız.Amaç ve kazanım listemiz buraya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım: Sawako Kuronuma