21 Ekim 2013 Pazartesi

Oğlumun 19-21. Ay Bilişsel Gelişim Etkinlik Planımız



Gelişim Göstergesi:  tüm gelişim listesi için buraya tık
  • 19-21.1 Aynı iki nesneyi eşleştirir.
  • 19-21.2 Vücudun 3-4 parçasını gösterir.
  • 19-21.3 Birbiriyle ilişkili iki nesneyi bir araya getirir.
  • 19-21.4 Basit sınıflamalar yapar.
  • 19-21.5 Yetişkinin davranışını, ses ve hareketle taklit eder.
  • 19-21.6 Nesneleri çıkardıkları sese göre ayırt eder.
Öğrenme Süreci:
  • 19-21.1. Yetişkin, oyuncaklar arasından aynı olanları bir araya getirmesi için çocuğa yönlendirmeler yapar. “Bana bu kırmızı bloğun aynısını ver” gibi ifadelerle nesnelerin eşini bulmasını bekler.
  • 19-21.2. Bir önceki ayda  verilen öğrenme sürecine, 3-4 vücut parçasının gösterilmesiyle devam edilir.
  • 19-21.3. Yetişkin, kova-kürek, kalem-kâğıt, sürahi-bardak, ritm çubuğu-davul, fırça-sulu boya gibi birbiriyle ilişkili nesneleri karışık bir şekilde yere koyar. Daha sonra çocuğa “Kovaya ne ile kum doldururuz?, Davulu ne ile çalarsın?, Kağıda ne ile yazı yazarsın?, Sürahideki suyu ne ile içeriz?, Ne ile boya yaparız?” gibi nesneler arasındaki ilişkileri düşünmesi için sorular sorar. Çocuğun yaptığı eşleştirmeleri, “Kovaya kumu kürekle dolduruyoruz, Başka nelerle kum doldurabiliriz?, Boya fırçası, sulu boyayı kağıda rahatlıkla sürmemize yardımcı olur” gibi açıklayıcı ifadelerle pekiştirir.
  • 19-21. 4. Yetişkin, çocuğun oyuncakları ya da giysileri gruplandırarak yerleştirmesi için onu yönlendirir. Üç ayrı sepeti yan yana koyarak kırmızı blokları/legoları ilk sepete, bebekleri ikinci sepete, boya kalemlerini üçüncü sepete koymasını ister.
  • 19-21. 5. Yetişkin çeşitli materyalleri ve hareketleri kullanarak çıkardığı sesleri çocuğun taklit etmesini ister. Parmak kuklalarını konuşturur ya da hayvan maskelerini takarak seslerini çıkarır, hareketlerini gösterir. Daha sonra çocuktan da bu sesleri ve hareketleri taklit etmesini ister.
  • 19-21.6 Yetişkin, çocuğun önüne metal, ahşap, plastik malzemeler ya da ince kalın ses çıkaran materyaller koyar. Bu materyallerin çıkardığı sesleri dinletir. Daha sonra yetişkin, çocuğa materyali görmeden sesini dinletir ve hangi materyale ait olduğunu tahmin etmesini bekler.
Açıklama:
  • 19-21.1. Bu etkinlik sırasında pek çok oyuncak eşleştirilebileceği gibi çocuğun yakın çevresindeki birbirinin aynı olan şişe kapakları, mandallar, tokalar, kaşıklar gibi nesneler de eşleştirme amacıyla kullanılabilir.
  • 19-21.2. Bir önceki ayda (16-18.) öğrenme süreci bölümünde verilen etkinliğe vücut parçalarının sayısı arttırılarak devam edilmelidir.
  • 19-21.4. Renk, şekil gibi özelliklerine göre gruplayabileceği nesne, giysi, bloklar, küpler kullanılmalıdır. Çocuk belirtilen özellik dışında bir nesneyi o gruba koyduğunda nesnenin özelliği bir kez daha söylenerek hatırlatılmalıdır. Ayrıca, taş, yaprak, kabuk gibi çeşitli doğal nesneler kullanılarak; çocuğun renk, şekil, boyut özelliklerine göre gruplaması beklenir
Değerlendirme:

  • Çocuğun problem çözme, yönergeleri izleme, eşleştirme, sınıflandırma, parça-bütün ilişkisi kurma becerileri izlenir. Ayrıca, oyunlarında sembol kullanıp kullanmadıkları izlenir. Gelişim izleme formundaki ilgili aylara ait maddeler gözlenerek değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre öğrenme süreçlerinde gerekli görülen düzenlemeler yapılır.
Bu etkinlikler milli eğitim bakanlığı eğitim proğramından, biz bunları yapmaya çalışacağız.Amaç ve kazanım listemiz buraya

1 yorum:

  1. paylasım ıcın tesekkurler benımkı de 19 aylık denıyım bakalım burda yazılan onerılerı

    YanıtlaSil